duminică, 17 iulie 2011

Retete de primavara: Placinte cu ceapa verde [*lacto-vegetarian]

            Daca e Londra ...it's raining cats and dogs, vorba englezului! 
        Iar ieri, dupa ce ca m-am trezit tarziu, aproape de ora amiezii, am constatat ca nu am nici o sansa sa ies la plimbare, pentru ca ploaia era in plina desfasurare si nu dadea nici un semn ca ar vrea sa se opreasca. Ploaia din sambata asta a fost ca o vecina nesuferita: o pensionara cu prea mult timp liber, care vine sa iti bata la usa sa iti ceara o cana de zahar exact cand ti-e lumea mai draga si sta pe capul tau sa-ti povesteasca cate-n luna si-n stele cat e ziulica de mare. M-am trezit asadar cu ploaia la usa si n-am avut decat sa stau sa-i ascult stropii marunti cazand pe acoperisul terasei - si ca sa nu par nepoliticoasa m-am gandit sa o servesc cu niste placinte cu ceapa verde, doar-doar s-o imbuna macar un pic.
        Reteta am vazut-o acum ceva vreme pe blogul Inei Todoran si recunosc ca m-am tot gandit la ea, atrasa fiind de lista foarte scurta de ingrediente si de procedeul relativ simplu de preparare. Mi-au iesit niste placinte delicioase, pe care sunt sigura ca le voi mai repeta cat de curand!

*Later edit: 03/08/2012 - m-am tot gandit eu ca asa niste placinte gustoase ar merita niste poze care sa le puna mai bine in valoare, asa ca astazi m-am apucat de treaba: sesiune de cooking cu ceapa verde in rolul principal si sesiune foto cu placintele frumoase in prim plan. Nu-i asa ca v-am facut pofta? :)




Ingrediente:
400 grame faina
250 ml apa clocotita
sare
ulei de masline
ceapa verde

        Am pus intr-un castron faina (faina simpla, fara agent de crestere - "plain flour"), peste care am adaugat treptat apa clocotita, am amestecat compozitia cu ajutorul unei linguri de lemn iar apoi am framantat aluatul cu mana pana cand acesta s-a dezlipit frumos de pe degete. Am format o biluta pe care am invelit-o intr-o folie transparenta, am acoperit-o cu un prosop si am lasat-o sa se odihneasca timp de 45 de minute. 
       Intre timp, am luat o legatura de ceapa verde si am taiat marunt doar partea verde. 


        Dupa ce au trecut cele 45 de minute, am impartit aluatul in 6 bilute mai mici, pe care le-am intins cu sucitorul pe blatul de lucru presarat cu faina. In timp ce lucram la intins fiecare foaie, aluatul ramas l-am acoperit cu un prosop pentru a nu se usca. Aluatul a fost cam lipicios, asa ca a trebuit sa il pudrez in permanenta cu faina, pentru a nu se lipi de sucitor. Foaia rezultata am uns-o cu ulei, am presarat ceapa verde si sare si am rulat-o formand astfel un sul pe care apoi l-am rasucit in forma de spirala.



        Melcisorii astfel rezultati i-am aplatizat usor cu mana, iar apoi i-am intins cu sucitorul pana cand au avut o grosime de aproximativ jumatate de centimetru. I-am prajit timp de doua-trei minute pe fiecare parte, in tigaia incinsa si unsa cu putin ulei.


        Au rezultat niste placinte minunate, numai bune de savurat alaturi de un pahar cu iaurt!
      Iar reteta am notat-o la loc de cinste in caietul meu cu bunatati. Multumesc Ina pentru inspiratie! :) 

10 comentarii:

  1. Trebuie sa incerc si eu. Neaparat!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pappy, abia astept sa imi spui cum ti-au iesit :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesante, mi-ai facut o pofta!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Crapaturile alea prin care se vede ceapa, petele parlite, motul de la iaurt, aaah, imi vine sa musc din monitor.
    Arata grozav si-s convinsa ca-s tare gustoase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea, ce ochi de artist ai, ma simt de parca as fi pictat un tablou :)
      Multumesc pentru cuvintele frumoase, te mai astept pe la mine!
      Huuuuge hugs :*

      Ștergere
  5. Arata minunat si in momentul asta salivez cu spor :D
    Si eu le am in plan de ceva timp, dar lenea a fost mare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmmmmm, ce invitant arata. Cred ca ar merge si cu putina branzica sarata. Added to my to do list!!!! xoxo

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata senzational, si sunt incantata ca ti-am descoperit blogul! Acum abia astept sa apara ceapa verde:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Doamne Andra o sa fac ulcer aici..atatea bunatati stau si citesc si tot citesc ..esti o minune cum de nu am dat de tine pana acum.Nu mai am rabdare pana maine nu ma hotarasc ce sa fac . vreau si bruschete si painita cu ceapa verde o vreauuu si ..detoateeeee te iubesc si sa stii ca sunt cu ochii pe blog. Multa sanatate si numai bine/

    RăspundețiȘtergere