luni, 5 martie 2012

Taste of Romania: Ardei umpluti cu orez si legume [*vegan]

        Reteta de astazi este de post, sau vegetariana, sau cum vreti voi sa ii spuneti, cert este ca nu contine carne, cum de altfel majoritatea retetelor de pe acest blog sunt fara carne. Motivul e simplu: am eliminat carnea din alimentatia mea acum cativa ani, ca parte dintr-o dieta, iar de atunci pur si simplu nu am mai simtit nevoia de  a manca preparate din carne. Am mai gustat ocazional, in situatii exceptionale, am mai si gatit de cateva ori si probabil ca voi mai gati si in viitor daca va fi strict necesar, insa daca e sa aleg, e simplu: fara carne. 
        Ardeii umpluti sunt printre favoritii mei: au o savoare aparte daca sunt copti in cuptor, iar amestecul de legume cu orez este foarte usor si plin de arome. Si daca inca nu v-am convins, va mai spun doar ca reteta e simpla si poate fi adaptata in functie de sezon, puteti astfel folosi orice legume care va sunt la indemana.        



Pentru doua portii sunt necesare urmatoarele ingrediente:
doi ardei rosii mari
un dovlecel
o ceapa de marime medie
5-6 ciuperci 
un morcov ras
100 grame orez
o foaie de dafin
o crenguta de cimbru
doua felii de rosie
o conserva (200 grame) de rosii in suc propriu (cubulete)
o lingurita de zahar (optional)
ulei de masline 
sare si piper


        Ardeii se taie in jurul coditei si se curata de samburi. Bucatile de ardei din jurul coditei se taie in cubulete.         
        Ceapa taiata solzisori se caleste in ulei de masline, doar cat sa se inmoaie si sa devina transparenta. Cand ceapa a devenit transparenta se adauga orezul si se mai lasa la calit pentru cateva minute, pana cand si acesta devine transparent. Se adauga apoi pe rand ciupercile, ardeiul, morcovul ras si dovlecelul taiat cubulete (rezervati doua rondele de dovlecel pentru a le folosi drept "capac" la ardei), se adauga sare si piper dupa gust si se lasa la foc mediu pentru inca 7-8 minute, amestecand din cand in cand.
        Cand amestecul este gata, ungem ardeii pe exterior cu ulei de masline, ii punem intr-un vas larg termorezistent uns in prealabil cu putin ulei de masline si ii umplem cu amestecul de legume si orez. Drept capac, punem o felie de rosie si o felie de dovlecel. Amestecam rosiile din conserva cu sare, piper si o lingurita de zahar, adaugam frunza de dafin si crenguta de cimbru  (zaharul este optional, eu am preferat sa adaug zahar pentru ca rosiile mi s-au parut cam acre) si turnam rosiile peste ardeii umpluti. 
        Introducem ardeii la cuptorul incins la 180 grade Celsius pentru aproximativ 40 de minute, avand grija ca la intervale de 10 minute sa luam din amestecul de suc de rosii si sa turnam deasupra ardeilor, astfel incat orezul sa aiba suficient lichid pentru a fierbe. 


       Servim cu paine de casa prajita si cu un pahar de vin alb.  


Pofta buna!

12 comentarii:

  1. si mie imi plac f mult ardeii umpluti, sotul meu e si mai mare fan. te pup si sa ai o saptamana frumoasa.
    imi plac pozele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Strasnic merg in zilele de post! Si nu numai..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e draga Antonina, eu ii fac destul de des, nu numai in post :)
      merci de vizita si te mai astept
      Pup :*

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Multumesc Dia, ma bucur ca iti plac!
      Pupici :*

      Ștergere
  4. Ce apentisant arata! O reteta ideala pentru zilele de post. Si satioasa! Multumesc de reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Manuela!
      Eu iti multumesc pentru vizita, te mai astept :)
      Pupici :*

      Ștergere
  5. Foarte bun, nu am facut de secole ardei umplut, mi-ai dat o idee buna! as vrea o portie de la tine sa stii, dar nu cred ca mai ai :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scumpa mea, sa stii ca nu mai am, dar fac repede o portie si iti trimit!
      Te pup! :*

      Ștergere