vineri, 24 august 2012

Retete pentru micul dejun: Pancakes cu capsuni [lacto-ovo vegetarian]

        Micul dejun perfect exista! Chiar si pentru vegetarieni! L-am descoperit de nenumarate ori in dimineti tarzii de sambata sau duminica, deghizat in omlete cremoase, placinte cu gust de amintiri din copilarie, friganele scaldate in sirop de artar sau oua jucause, ascunse in rosii mari si zemoase. 
        Daca nu ma credeti pe cuvant, va invit sa aruncati o privire pe lista de retete - iar la categoria "micul dejun" veti gasi retetele care mie imi fac diminetile mai frumoase. Iar pentru ca nu am reusit sa pun fotografii in dreptul fiecarei retete, am facut pentru voi o scurta descriere a tuturor retetelor: asa, ca sa va fie alegerea mai usoara!
      Micul dejun perfect e intotdeauna colorat si mereu surprinzator: saptamana trecuta mi s-a dezvaluit sub forma de pancakes pufoase, acoperite cu capsuni dulci si zemoase care abia asteptau rasfatate din plin de o cantitate generoasa de sirop de artar! Iar eu l-am primit cu bucurie si cu o cana mare de capuccino cu scortisoara - what a treat! :)
       



Ingrediente: (pentru 4 portii - 8 pancakes de marime medie):

200 grame faina
o lingurita (5 grame) praf de copt
jumatate de lingurita bicarbonat
doua linguri (60 grame) zahar
un ou
300 ml lapte
30 grame unt (pentru topit)
200 grame capsuni
40 grame unt (pentru prajit)
zahar pudra (pentru ornat)
sirop de artar

Metoda de preparare:
1. Intr-un castron se amesteca faina, praful de copt, bicarbonatul si zaharul. 
2. Separat, intr-un alt castron, se bate oul cu laptele, iar intr-o craticioara se pune untul la topit. 
3. Se adauga treptat oul batut cu lapte peste amestecul de faina, amestecand cu ajutorul unui tel in forma de para pana cand obtinem un aluat gros. In final se adauga untul topit si se amesteca pana cand se omogenizeaza.
4. Se incing 5 grame de unt (un cubulet) intr-o tigaie antiaderenta. Cu ajutorul unui polonic se pune aluatul in tigaie fara a misca tigaia ca la clatitele traditionale. Aluatul isi va lua o forma rotunda, iar pentru a nu se imprastia prea mult in tigaie este important ca tigaia sa fie bine incinsa. Pentru o clatita este necesar aproximativ jumatate de polonic de aluat: se toarna in tigaie si se lasa sa se prajeasca la foc mediu aproximativ 2-3 minute, pana cand pe suprafata apar gaurele. Apoi se intoarce clatita si pe cealalta parte si se prajeste pana cand devine aurie. 
5. Se repeta pasul 4 pana cand se epuizeaza compozitia.



        Pentru servire, decorati cu jumatati de capsuni proaspete, presarati zahar pudra si adaugati sirop de artar din abundenta!

Va doresc sa aveti pofta buna si dimineti pline de bucurie!

*Nota: in cazul in care capsunile nu sunt tocmai pe gustul vostru, incercati varianta de pancakes cu afine - gasiti reteta aici.

10 comentarii:

  1. "Se repeta pasul 4 pana cand se epuizeaza compozitia." Si o mancam epuizata? - Militianul de serviciu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A se epuiza (vb, tranz) = (despre bunuri materiale) a se termina prin folosire, a fi folosit pana la sfarsit, a se consuma
      Sursa: www.dexonline.ro/definitie/epuiza.
      Alte intrebari mai "este"? Domnu' militian......

      Ștergere
  2. Domnu' militian e prea glumet, lasa-l!
    Pancakes mai ? plsss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No problem, Liana! :))))
      Este pancakes pentru toata lumea!,
      Hugs :*

      Ștergere
  3. Si eu am o pofta de pancakes!!!Tare bune mai sunt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haplea, esti invitatul meu la o portie de pancakes! :)

      Ștergere
  4. :)) Si eu vreau pancakes pana la epuizare :)) Sunt grozave, aratoase foc!

    RăspundețiȘtergere
  5. le-am incercat pentru provocare! grozave! dar gandul meu e la tarta cu smochine.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur din suflet draga Ophelia! :)
      Sper ca intr-o zi ai sa faci si tarta cu smochine, sigur o sa iti placa!
      Vin acum in vizita la tine, sa vad cum ti-au iesit clatitele! :*

      Ștergere