joi, 4 octombrie 2012

Crostini cu branza de capra si fructe de toamna la grill [lacto-vegetarian]

        Asa cum probabil v-ati obisnuit deja, si reteta de astazi contine cateva combinatii inedite. Imi place tare mult sa ma joc cu aromele, iar asocierea dintre branzeturi si fructe este una dintre preferatele mele. La reteta pe care urmeaza sa v-o prezint am folosit din nou branza de capra: o branza cremoasa, proaspata, cu aroma bogata si foarte puternica. Iar daca data trecuta am asociat-o cu zmeura, am condimentat-o cu cimbru si am transformat-o intr-un desert (merita sa incercati macar o data acest minunat mille feuille), de aceasta data am ales doua fructe de sezon: smochine si nectarine, le-am condimentat cu piper negru si rozmarin proaspat si am obtinut astfel un aperitiv deosebit.
      Reteta de astazi mai aduce in prim plan si o modalitate cel putin interesanta de a pregati fructele: prajirea pe grill. Caldura gratarului evapora apa si caramelizeaza zaharurile din fructe, intensificandu-le astfel aroma. Nectarinele la grill mi-au placut in mod special, le-am folosit atat la aceste crostini, cat si la o salata despre care am sa va povestesc intr-o postare viitoare :)



Ingrediente (pentru 4 portii):

- 8 felii de paine 
- 150 grame branza de capra
- doua nectarine 
- doua smochine
- cateva crengute de rozmarin proaspat
- piper negru proaspat macinat

Tips & tricks:
- folositi paine facuta in casa (o reteta simpla cu maia gasiti aici) sau baghete de foarte buna calitate.
- alegeti fructele coapte insa aveti grija ca ele sa nu fie prea moi. Pulpa nectarinelor trebuie sa fie ferma, pentru a-si putea pastra forma in timpul prajirii pe grill. Optional, inainte de a le aseza pe grill, stropiti fructele cu cateva picaturi de zeama de lamaie.
- curatati foarte bine tigaia de grill inainte de folosire, pentru a evita lipirea fructelor pe timpul prajirii. Eu nu am folosit ulei la prajit, pentru a nu schimba gustul fructelor. Totusi, daca doriti sa folositi ulei, alegeti un ulei de arahide sau de floarea soarelui si folositi o cantitate foarte mica.


Metoda de preparare:
1. Incingeti tigaia de grill si prajiti feliile de paine pe ambele parti.
2. Fructele se spala, se sterg cu un prosop de bucatarie si se taie in felii. Smochinele se taie in sferturi,  iar nectarinele pot fi taiate in felii mai subtiri. 
3. Prajiti fructele pe grill timp de 2-3 minute pe fiecare parte in cazul nectarinelor si 3-4 minute in cazul smochinelor. In functie de cat de coapte sunt fructele, timpul de prajire poate fi ajustat.
4. Taiati feliile de paine in jumatate, puneti pe fiecare bucata de paine cate o lingurita de branza de capra si cate o felie sau doua de fructe.
5. Condimentati cu piper negru proaspat macinat si rozmarin proaspat tocat.


Va doresc pofta buna si astept cu interes comentariile voastre! :)

12 comentarii:

  1. Doamne cum arataaaaa...si ce combinatii minunate faci de fiecare data, felicitari! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata grozav de bine.Fructele grilate imi plac foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioase pozele astea!!! Grozav de bine arata!! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit in casuta mea cu bunatati draga Paula! Ma bucur ca iti plac pozele! Te pup si te mai astept pe la mine! :*

      Ștergere
  4. O nebunie ce ai tu aici,arata fabulos!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Nota 10! Ajunge sa mirosi doar crenguta proaspata de rozmarin...asa cum facea Ferran Adria la El Bulli :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. Ma bucur Haplea! Te astept cu impresii daca incerci retetea! :)

      Ștergere